Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ked davate odkaz na danu hru, tak ten odkaz dajte prosim priamo na KickStarter. Chapem, ze chcete propagovat v lastne sekcie, ale je to o nervy.
    • Beriem spet, som d*bil. :)
  • Deskovky...

    Jak primitivní je vymyslet deskovku? Velice oproti hrám proto bych to neporovnával. U deskovky stačí vymyslel pravidla a hotovo. Zbytek jako hrací pole, manuál z toho vychází a někdo to udělá.
    U hry vymyslím pravidla a pak to začíná. Engine, grafika, AI, optimalizace atd....

    Kam se hrabe deskovka kde si jeden sedne vymyslí pravidla v exelu si otestuje svoje vymyšlené zákony pak zadá firmě aby udělala plastové kostky apod.
    • Vymyslet pravidla, presneji herni mechaniky, aby byla originalni a soucasne zabavna neni jen tak. Je to mnohem slozitejsi nez u videoher, protoze dobra deskovka musi obstat mnohocetna opakovana hrani a musi s tim obstat u zacinajicich i expertu.

      U videoher je to jednodussi, naroky na kvalitu jsou mnohem mensi, navic si muzes pomoci komplexnimi algoritmy a kvantitou. Engine dneska zpravidla pouzijes licencovany, grafika se tyka i deskovek, ai je soucasti herni mechaniky, optimalizace taky. Odladit herni mechaniky znamena mnohonasobne prehravani hry mnoha ruznymi hraci. Jen to ladeni trva i nekolik let. Od stolu to nikdo nenavrhne, to je stejne naivni, jako predstava, ze programator napise behem vecera zdrojak a program je hotovy.
    • alladjex
      Doporučuji rozhovor s klukama, co dělali Karak, jednoduché rodinné / dětské RPG. Jsou to lidi na vysokých pozicích v Illusion Softworks. Tvorba téhle malé deskové hry jim zabrala tuším dva roky. Vývoj kvalitní deskové hry trvá několik let. Pro vycizelování musíš odehrát často několik set partií, mnohdy změnit celý herní systém atd. Myslím, že to nejde úplně moc srovnávat.

      Obtížnost vývoje deskové hry spočívá právě v limitovaných možnostech. U počítačové hry si můžeš dovolit spoustu věcí přidat, protože je počítá procesor nebo grafika. V deskové hře to musí dělat hráči. A ti mají omezenou "výpočetní kapacitu". Když to přeženeš hra zábavná nebude.

      Navíc deskový hráči jsou mnohem náročnější s ohledem na opakování stejného vzorce. Pokud není hra alespoň trochu něčím originální, okamžitě zapadne. Nemáš moc možnost ji dát do bugetovek, protože počet krabic, který jsi vyrobil je daný a tím, že dáš hru za damping neprodáš více i kdyby si tím oslovil větší množství hráčů. Nákladu na jeden kus jsou prostě dané a "neklesají se s počtem prodaných kopií".

      Dalo by se to rozvádět dále a dále, ale hlavní je odpověď na tvoji otázku ... v současné době udělat úspěšnou deskovku opravdu není primitivní.
      • Přesně tak!
    • Tak to zkus na KS, když si myslíš, že je to tak snadné. Konkurence je obrovská, takže aby to uspělo, tak to musí být bomba a nebo klon monopoly. Nejde jen o pravidla, ale zejména o mechanismy + do toho šikovně skloubit téma + x hodin a lidí na testování, aby to bylo vyvážené a zábavné ideálně po celou dobu a pro všechny co u toho sedí. Špatný příklad je třeba úplné vyřazení hráče z kraje hry a ten pak třeba hodinu jen sedí a kouká. Chytře doplnit prvek náhody - když je ho moc, tak je z toho člověče nezlob se a hra se prakticky hraje sama bez většího vlivu hráče, ale zase když není vůbec, tak se zase dá spočítat výherní strategie. Komponenty a herní deska jsou také důležité.
      Hrací pole taky není sranda, pokud teda nehraješ jen člověče nezlob se. Kromě toho, aby to bylo pěkné na pohled to musí být funkční a přehledné a ideálně doplněné taháky, až to po x měsících člověk vyndá, tak aby netápal co kam umístit a manuál taky není sranda, i když dneska díky internetu není problém se podívat na FAQ, hodit dotaz do diskuze nebo se podívat na nějaké video, ale rozhdoně to není "to někdo udělá" jak píšeš. Zbastlená pravidla jsou horor studovat a nedej bože když jsou ještě nejednoznačná a nepočítají s nějakou situací, která nastane během hry a ještě špatně strukturovaná, takže pak listuješ sem a tam, kde by to asi mohlo být. Hrál sji vůbec něco náročněšího než člověče nezlob se? Tam se pravidla vejdou na 2 řádky, desku ti někdo vyrobí a je to, ale u modernějších deskovek bys asi neobstál.
    • Ovsem tohle se ti nepovedlo :) sednout si a sepsat pravidla v excelu... Muj ty svete, ze pro tebe je nejkomplexnejsi deskovka Z pohadky do pohadky!? :)) V posledni deskovce, co jsem kupoval, tak byly pravidla na 64 stran, k tomu 2 booklety o 34 a 44 stranach s popisem scenaru. K tomu 880 zetonku, fůra karet a dalsiho materialu. Ale staci si sednout na jeden vecer :))
  • Nicméně videohry oproti naprosté většině deskových her mají tu výhodu, že k nim nepotřebuji spoluhráče...
    • U deskovek taky ne. Je jich hodně, které umožňují solo hru, případně u kooperativních her to taky není problém. Stačí jen vylézt z nory a porozhlédnout se. Stejně tak u videoher může být problém hrát sám - multiplayer only titulů je také dost.
  • Rozumím tomu správně že pravidla i texty jsou volně na netu a na co se lidé skládají je vlastně jen grafické provedení hry (jako figurky, obrázky atd.)?
    • Dost často ano, minimálně ta pravidla, ale pokud jsou tam i karty tam máš často smolíka, pokud nejsou individuálně vysvětleny nebo tam není nějaký přehled, jaké konkrétní karty tam jsou. Ale popravdě, hrát by se to asi dalo, ale ten požitek z toho bude nic moc. Navíc si budeš muset vyrobit třeba i převodník na kostky a to je otrava, hodíš třeba 6 a pak koukáš do tabulek co to znamená, když na orig. kostce jsou třeba 2 blesky.
  • PreidaQ
    nic.
  • Existují i nějaké dobré fantasy deskovky pro jednoho hráče? (rpg)
    • Vse kooperatavni se da hrat v jednom, treba Andor. A pokud ti nemusi byt deskovka, tak doporucuji karetniho pana prstenu, ten je na solo delany a paradni.
    • Mage Knight (i česky, bazarově běžně k sehnání)
      Magic Realm (anglicky, print and play, profesionální podklady ke stažení)

      Jinak bych asi poškádlil https://boardgamegeek.com/ což je největší server o hrách a na podobný dotaz ti vypíše těch her tak kolem tisícovky. ;-)
      Případně se zkus zeptat na českých serverech, např. na deskožroutovi dostaneš obvykle odpověď tak do hodiny (v lidskou hodinu a den).
    • Tilwaen
      Myslím, že by se tak dal hrát Descent, když si k němu stáhneš tu mobilní aplikaci, která ti bude simulovat Pána Zla. Ve dvou se to stejně hraje tak, že jeden je Pánem Zla a druhý hrdinskou družinou.
    • Tenhle dotaz je myšlen vážně?
      • Co na tom není vážného ? Ano deskovky existují i pro jednoho hráče...
  • SalemCZ
    Je nějaký web o deskovkách, jako je games.cz o hrách?
    • hrajeme.cz :-)
    • alladjex
      jouob na youtube je fightclub o deskovkách
    • Deskozrout.cz
      Zatrolenehry.cz
      a další.
    • http://lmgtfy.com/?q=web+o+deskovych+hrach
  • Moc pěkný článek!
  • Zajímavý trend, ale pozoruji to i na sobě. Do videoher investuji stále méně. Bývalo to ještě před třemi lety přes 20 kKc ročně, loni už to nepřekročilo 3 kKč. Zato do deskovek investuji víc a víc peněz.
  • Hlavně to není až takový zajíc v pytli na rozdíl od těch digitálních her. Pravidla jsou často alespoň v pdf známá, dost často mají i nějaký let's play na prototypu nebo nabízejí i print'n play verze na otestování. U digitálních máte jen trailer z pre-alfy, pár obrázků a hromadu slibů. To je asi hlavní rozdíl. U deskovek je otázka finalizace spíš jen v zaplacení výroby (vymyšlené a navržené to téměř vždy mají) a jediné co může být trochu problém je výsledná kvalita figurek, pokud tam nějaké jsou - na obrázcích jsou na 99% rendery a pokud nemá studio s plastem zkušenosti, tak to může dopadnout zle, ale jinak je to daleko méně riskantnější investice. Navíc většinou k tomu dávají i exkluzivní doplňky které reálně využijete často formou mini-expanzí nebo kompenet základní hry v lepší kvalitě.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit