Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nezbývá než poděkovat za názornou demonstraci toho, jak v dnešní době probíhají kampaně.

    Jako cílová částka se dá nějaký nízký nemysl, který nemá s realitou nic společného, jen aby se pak mohlo psát "úspěšně zafinancováno za 24 hodin" a na hlavní stránce u toho svítilo fiktivních "zafinancováno 1784% cílové částky". I když ani jedno z toho neodpovídá realitě. A pak je samozřejmě mezi touto fiktivní a skutečně vybíranou částkou nastřílena hromada streach goalů, které ale vůbec nejsou strech goaly, ale počítá se s nimi v základu a hra bez nich vlastně ani nemůže vyjít. Hlavně, že se hraje divadlo, jak backeři získávají něco navíc a většího, než se původně plánovalo.

    Nejsmutnější na tom je to, že nejen že tohle chování není proti podmínkám platformy (pokud si autor kampaně nastaví záměrně takovou cílovou částku, u které dopředu ví, že za ni nedokáže produkt dodat, tak by měl imho dostat automaticky ban), ale dokonce se to tak děje po konzultaci s gamefoundem?

    Pak něco v dnešní době backujte.

    • Ale tady přece ani primární cílová částka překročená nebyla. Naopak evidentně nebyl zájem a vybralo se málo.

      Problém bych viděl spíš v tom, že se z croudfundingu jednak dělá preorder, tedy v podstatě prodejní platforma místo toho, aby to opravdu fungovalo jako investice. Druhá věc je, že autoři často chtějí 100 % částky potřebné na vývoj, výrobu a distribuci (i když třeba až na úrovni nějakých stretch goalů) a když jí nedosáhnou, projekt zruší nebo se vydání protahuje kvůli nedostatku financí. Jsou zpočátku líní do toho vložit vlastní zdroje. Každý, kdo o podnikání něco ví, ti řekne, že je nesmysl začínat s holým zadkem a všechno potřebné si napůjčovat. Možná tím Statera netrpěla, tohle jsem nesledoval, ale je to častý jev.

      • "Ale tady přece ani primární cílová částka překročená nebyla."

        Což vzhledem k tomu, že kampaň nebyla dotažená do konce jaksi nemůže nikdo vědět a nebyl důvod proč takhle předčasně zaříznout, ne? Co by mohli ztratit, když by to nechali doběhnout do konce?

        Já z toho (tak trošku mezi řádky) vyčetl, že tady prostě hrozilo riziko, že se cílová částka do konce kampaně vybere, což by byl průšvih, protože by to nestačilo. Kampaň se tvořila s cílem tuto částku vybrat během prvních 24h a potom se budou sypat další peníze. Kampaň se prostě netvořila s tím, že se během ní vybere jen požadovaná částka. To by byla čára přes rozpočet. Jaký je jiný důvod to nezkusit dotáhnout do konce a uspět třeba jen těsně?

        • Pokud očekávali násobně víc, proč neměli stanovený žádný stretch goal v takové hodnotě? Minimum bylo 45 k€ a nejvyšší stretch goal 50 k€.

          Když vidíš, že se nedaří, je lepší to zaříznout a zkusit něco jiného než sedět, čekat a případně tlačit prachy do už od začátku podělaného marketingu. Nejvíc se vždycky nasype na začátku, když se to zveřejní, zajímají se o to média a lidi o tom mluví. Pokud za týden nemáš ani půlku a skoro nikdo o tom nemluví, tak je jednak celkem jasné, že se to nevybere. A i kdyby se náhodou vybralo, nebude o to takový zájem, aby to pokrylo zbytek nákladů.

          • "proč neměli stanovený žádný stretch goal v takové hodnotě?"

            Z kampaní které sleduji (třeba teď Witchbound, nebo dřív Cracking the Cryptic vol 2) to běžně funguje tak, že stretch goaly se přidávají až za běhu, aby se pak mohlo říct "všechny stretch goaly byly odemčeny) a někdo neměl pocit, že se jich půlka nevybrala a že nedostal kompletní produkt ;-) Cracking Cryptic dokonce na závěr ty nesplněné odmazalo a hrdě hlásají, že zvládli odemknout všechny :-D ) Věřím, že když by kampaň šla výrazně lépe, strech goaly by naskakovaly jako u jiných kampaní.

            "je lepší to zaříznout a zkusit něco jiného než sedět, čekat"

            Jo protože to čekání je vážně tak náročná činnost, během které se nedá stíhat nic jiného :-D Chápu odpískání marketingu, to by dávalo v takové situaci naprostý smysl. Ale nechat to dojet a počkat jak to dopadne by je už (oproti zrušení) nic nestálo a nic by tím neriskovali (jen to že kampaň vyhraje těsně a oni to budou muset s touhle částkou dotáhnout do konce a už dopředu ví, že s požadovanou částkou to do konce dotáhnout nepůjde.)

            "A i kdyby se náhodou vybralo, nebude o to takový zájem, aby to pokrylo zbytek nákladů."

            No vidíš. Nakonec se shodneme. Jak je tedy možné, že když se nakonec náhodou částka vybere, že nezbyde na pokrytí všech nákladů? To je přece přesně to o čem mluvím. Finanční cíl je podstřený tak, že nestačí na pokrytí nákladů (což je imho ze zásady špatně) a kampaň je postavená tak, že se musí vybrat více, jinak to bude průšvih. Naknoec vlastně říkaš to stejné co já, jen jinýmy slovy.

            • To poslední přece je o tom, co jsem psal hned na začátku. Udělají z toho preorder s tím, že budou mít dopředu zaplacené všechny náklady. Tak ale regulérní byznys nikdy nefungoval. Zkus zajít do banky pro hypotéku nebo půjčku na podnikání s nulou na účtu. Je potřeba mít i vlastní zdroje a nechceš jimi plýtvat v případě, že o produkt není zájem. A ten zájem ti ukáže množství lidí a peněz na crowdfundingu. Tedy rozhodně ne, přes CF by to nikdo neměl financovat komplet. Že to někdo zneužívá, je věc druhá. Když lidi platí...

              I pouhé čekání často stojí poměrně dost peněz. Třeba když chceš využít služeb lidí, co mají i jiné nabídky, tak jim musíš platit, i když nic nedělají nebo sice dělají, ale šance, že to zpeněžíš, je mizivá. V korporátu naprosto běžná věc, ale jako malý soukromník musíš podobné náklady minimalizovat.

              • Reakce na příspěvek:

                No tak pak si asi moc neprotiřečíme a to co říkáme se nevylučuje. Souhlasím, že z KS by neměl být jen preorder a financovat to 100%. Na druhou stranu v okamžiku kdy ho spuštíš a začneš od zákazníků brát peníze, měl by jsi mít po úspěšném skončení kampaně celkem 100%  na pokrytí nákladů. (s tím, že ideálně část už más zařízenou jinde a přes KS to jen dofinancuješ).

                Ale pokud uděláš KS a v případě vybrání celé částky nebudeš mít finance na to, aby jsi svoje závazky splnil, tak je to prasárna.

                A tahle kampaň na mě tak prostě působí. Ostatně pokud celou kampaň navrhuješ tak, aby si cíl vybral do 24h, tak je pravda taková, že to není tvůj reálný cíl a částka kterou jdeš vybírat, ne?

                • twicer

                  Reakce na příspěvek:

                  Kdybyste si radši pustili to video, tak tu polovinu věcí nemusíte řešit a polemizovat, protože se ktomu vyjádřil přímo tvůrce.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit