Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • BG3 je v mnoha mechanikách benevolentnější než papírová pravidla s hodně benevolentním DM. A to nemám na mysli drobnosti jako vypití lektvaru za bonus akci místo hlavní akce nebo prodloužené trvání některých kouzel. Zapálit si meč svíčkou pro větší způsobené zranění? Jasně. Vyléčit všechny členy skupiny tím, že mezi nimi rozbijete lahvičku s lektvarem, který by po vypití vyléčil jen jednu? Není problém. Výbušné sudy? Pomalu o ně zakopávám. Nevím, v jaké partě bych musel hrát, aby mi něco takového procházelo a pořád jsme ještě hráli DnD ve Faerûnu. Ale to není v zásadě velká kritika samotné hry. Je prostě trochu extravagantnější než papírové předlohy, což je asi hlavní důvod, proč mnohým tolik připomíná předchozí hry studia.

  • Attack of Opportunity is v BG2 byl. BG2 totiž běžel na tzv. 2.5 edici. Bral si něco už z 3e. Viz třeba https://forums.beamdog.com/discussion/943/attacks-of-opportunity

    A tak argument, že by to nešlo v reálném čase je trochu lichý.

    • Se samotným AoO nebyl problém, protože tehdy fungoval jako volná akce. V 5e je možné reakci využít na spoustu jiných věcí (ale jen jednou za kolo) a taky některé takové akce stojí zdroje jako spell sloty. Takže stejně bys nejspíš skončil s tím, že se ti hra bude pořád pauzovat, aby se tě ptala, jakou reakci použiješ (což je i v článku). Leda by sis v menu zaškrtal, že je používat nebudeš.

    • GorSilverarm

      Teď nechápu ten odkaz. Právě tam řeší že v prvních BG AoO není a zda by se tam hodil. Protože podle toho co vím tak v základních BG doopravdy není.

      • Prolít jsem to jen zběžně, ne konci diskuse se řeší, že se AoE v pravidlech řeší.

        Nicméně, BG2 určitě má AoO implementovaný. Zkusím dohledat.

        • GorSilverarm

          Teď jsem zkoušel dvojku nainstalovat v EE a nezdálo se mi že první impové by sekali víc když jsem kolem nich běhal. Možné to ale je. Každopádně v prvním díle nebyl. Takže za mě argument zůstává valid hlavně v kombinaci s tím že většina reakcí je v jiných mechanikách. ;)

      • DP

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit