Coriolis – představení nejlepšího TTRPG, které si nikdy nezahraju
-
Hezky se to četlo.. 👍
Díky za článek.
-
Moc pěkný článek.
Ten první odstavec je velice smutná ale bohužel reálná věc. Doma na mě čeká OSE, dracak 2 mutant:year zero :(
-
Srovnání s Traveller by nebylo? :)
-
-
Traveler jsem nehrál, takže nemohu soudit 🤷
-
-
Ale to je chyba :) Jediný systém, ve kterém se dá zemřít už při tvorbě podstavy, to přece stojí za doplnění vzdělání, ne? :D
-
-
Well... Přesně vím, kam se mi to v poličce vejde :( :D
-
-
Jako jo, jsem na tom podobně :) Nejbližší plány jsou pro mě ale rozhodně Traveller, Paranoia XP (obě značky mají 5. edici a kolem 40 let vývoje, jestli si dobře vzpomínám, jsou to takoví dědečkové na trhu) a pak jsi mě navnadil na Vetřelce. Člověk si říká, že 3 one shoty za rok přece musejí jít, ne? Ne? :D
-
-
-
-
-
Dobrej clanek, vzdy kdyz ai vzpomenu na Firefly nebo Bee Boopa, tak si rikam jak moc bych si vtom svete zahral nejaky rozmachly RPG nebo Akcni adventuru... Takovejch vymyslenejch perfektnich svetu.....no, to je zivot ze....
-
Z článku mi trochu přijde, že autoři v podstatě sázejí na to, že si to lidi budou kupovat jako knihu a ne jako herní příručku. Vydat něco takového v celku mi nepřijde jako příliš lákavá volba pro hráče. To, co jiné hry vydávají jako velké moduly s popisem konkrétního světa, je tady v základu. Přiznám se, že by mě mnohem víc lákalo nějaké obecné vesmírné RPG. Odehrát v něm pár kratších her v obecně známém světě jako třeba Star Trek a pak si k tomu případně pořídit Coriolis nebo jiný modul pro konkrétní zasazení.
-
-
Proti gustu samozřejmě žádný dišputát, ale já třeba nikdy nepochopil, proč bych si měl chtít koupit "generic space game" místo hry, která má systém provázány s nějakým zajímavým světem, lore, tajemstvími a historií. (Resp. Ona to není zas tak těžká záhada na rozlousknutí, nemám čas tyhle věci vytvářet sám, takže vyhledávám hry, kde to už autoři udělalo za mě). Generic systémy mají obvykle potíž s tím, že se jejich systém nedá moc navazovat na jejich svět, protože svět de facto nemají, a ty systémy tak mohou tratit na zajímavosti. Kdyby Coriolis nebylo Coriolis, nemohlo by mít Ikony, Portály a Temno mezi hvězdami, což jsou všechno důležitou součástí herního systému. Bez nich by nebylo proč o něm mluvit - prostě další hra ve vesmíru.
-