Vyspoiluju vám celý Symbaroum, abyste ho nemuseli hrát sami (část druhá a poslední)
-
To byla přesně ona. Tak teď už vím všechno. Ten svět je opravdu perfektní, škoda, že se musí projít RPG a ne vyčíst jako třeba Severní království nebo Středozem.
Ještě jednou díky 😀
-
Skvělý články, díky, splnily účel. Můžu Symbaroum, i když vypadá sympaticky, pustit z hlavy.
Seriál Ztraceni mě taky napadl (i když ho mám upřímně rád).
Já se těším, až už konečně Mytago vydá Jeden Prsten, pořídím si ho klidně už jen, abych nad ním slintal jako nad Vaesen.
-
Teď upřímně čučím,protože si vůbec nevybavuju žádnou dryádu na Karvosti. Možná mám výpadek, možná je toho v těch knihách prostě jen hodně. Zaručeně je fakt, že uvnitř Karvosti se ukrývá jedno z power nodes (stejně jako pod Bodlotvrzí), který stráží nějaká pavoučice, snad dcera nebo sestra Xanathy z Hrobky Mrtvých Snů, a slouží jako finální boss / konfrontace Kladiva na čarodějnice. A pak je tu zmínka, že celá náhorní plošina Karvosti je ve skutečnosti nějakej dávnej obr, snad z doby ještě před Symbaroumem...? Ale to už hrabu hodně zezadu z hlavy. A nemá to myslím na cokoli návaznost.
-
Masakr, zvlášť bod č. 7. Mít takovou postavu, musela by to v tu chvíli být fakt jízda.
Bonus č. 10: Měla nějakou roli ta nadpřirozená bytost (dryáda, whatever) na Karvosti?
Díky za odpovědi, teď se mi bude lépe spát :-)
-
Okay, takže z toho, co si pamatuju:
1. O zapletení konkrétně si nejsem super jistej, ale celý tohle tajemství spočívá v tom, že Alberetor byl na pokraji občanský války, kterou Korinthiin táta vyřešil invazí sousedního státu (Lyastra, jehož mágy rebrandovali na Temné pány). Korinthia byla uvězněna jedním z nich (Kaltharem, což je tuším ten uvězněnej pod katedrálou v Yndarosu), ale bylo to věznění v docela luxusním stylu, plným vzájemných debat a porozumění. O ten uhlík se Korinthia spálila, když se ho pokusila ochránit před vlastími vojáky během svého vysvobození (tuším že chtěla po někom mrsknout zapálený brazier)
2. Mám pocit, že to není nikde konkrétně vysvětlené; nemrtvá kletba je v Symbaroumu docela náhodný faktor, myslím, že nikde není definitivně řečeno, co ji způsobuje. Ale můžu se mýlit.
3. Myslím, že to není nikde explicitně zmíněné, ale já vždycky předpokládal, že ho k ní zavedla Yagaba. Jejíž příběh taky není explicitně vysvětlenej, ale tak nějak počítám, že je ostatními čarodějnicemi vypověděná; někteří si myslí, že je Nightpitchova milenka, jiní, že na něj pro čarodějnice špehuje... Definitivní odpověď v knihách, pokud vím, není.
4. upřímně netuším, jakou vůbec v tý kampani hraje roli; 5. Myslím, že co se stalo v Alberetoru, zůstalo v Alberetoru, a žádné armády nemrtvých se přes Titány nikdy nepřevalí. Ale v pátým díle se tam hráči podívají.
6. & 7. Železný pakt je regulérně aktivní frakce až do konce kampaně, takže dokud neskončí ta, kdoví, jak dopadne Pakt. Během Matky temnoty dojde (resp může dojít) k docela hustýmu bodu, kdy elfové skrze jeden uberceremoniál "aktivují" všechny changellingy - ukáže se totiž, že staří elfové (buď zimní, nebo možná jen eternity elfové, nejsem si jistej) dokáží vidět očima všech changellingů v Ambrii a elfové je mění za lidské děti, aby skrze ně mohli špehovat Ambriany. A skrze tu uberceremonii nad nimi dokáží dokonce převzít kontrolu, alá probuzení nedobrovolnejch sleeper agentů.
8. Poněkud trapně předvídatelně: kvůli zkaženosti. Opakující se motiv v Symbaroumu je něco, čemu se říká exaltation. Což je vlastně docela cool věc, protože je to zrcadlené i v mechanikách. Exaltation ("Povznenesení"?) je proces, ve kterém mystik překoná hranice zkaženosti a může si castit jak se mu zlíbí. Mágové v Lystrii se o to pokoušeli. Symbaroumští mágové se o to pokoušeli. A v obou případech došli ke stejnému závěru: Pokud ze sebe dokáží (ceremoniálem) cíleně udělat nemrtvé, ale přitom si zachovat příčetnost, nemusí se o korupci starat -- protože nemrtví ani mechanicky korupci nabírat nemůžou. Pokusy o správné provedení exaltace způsobily v Symbaroumu spoustu katastrof, až se nakonec elfové (už tou dobou vázáni Železným paktem, jestli si tu timelinu správně vybavuju) zvedli ze zadků, spojili se s Oroke (pavoukama), provedli několik ukolébavkových rituálů na uspání přírody a hibernace různých tvorů (např. Lindwormů, kteří se po hibernaci mění na draky -- proto v Symbaroumu žádní draci nejsou, protože elfové je tou písní de facto povraždili ve spánku), aby je Symbaroum nemohl využít ve válce a v šíleným konfliktu Symbaroum nakonec vykydlili. Potom na celým prostoru říše zasadili les, který ji celou přikryl a schoval (Davokar) a trůn v Symbaru zakleli do trnovýho... ehhh, čehosi, detailama si teď nejsem jistej, ale je to důvod, proč Trnový trůn nefunguje tak, jak má.
9. Zkaženost je (mně sympaticky) popsaná prostě jako zákon přírody. Ústřední konflikt světa je příroda vs civilizace, a jeden z jeho přírodních zákonů je, že když se civilizace pokouší měnit přírodu nepřirozeným způsobem (magií), příroda reaguje skrze korupci. Divoši o tom mají spoustu legend, Ambriani to svrchovaně ignorujou.
-
"Neplačte, sami jste si to zavinili..."
(všem, kteří se chtěli nechat překvapit jejich GM a nahlédli do diskuse)
- Jak se Korinthia zapletla s temnou stranou?
- Jak se její matka stala nemrtvou? Dostala se nakonec z toho?
- Jak věděl Nightpitch o místě s bylinami?
- Co ten blind uberpriest, který prošel ohněm aby Korinthii zachránil?
- Dohnaly Ambriany hrůzy nemrtvých kvůli kterým prchli na sever?
- Jak to dopadlo s Železným paktem?
- Vysvětlili autoři někde jak to bylo s Changelingy?
- Proč vlastně Symbar upadl? (říše, ne král)
- Odkud se vzala Zkaženost? Profituje z ní někdo (nějaký arcilotr)?
Chápu, že to je tak na další článek, možná dva, tak budu rád za jakoukoliv odpověď, klidně i jen na vybrané body - každá kapka je lepší než pročítat celou sérii knih (i když jsou pastvou pro oči).
-
Ptej se klidně tady, vybarvíme diskuzi spoilerama 😉
-
Perfektní! Korinthia mi v mysli uvízla od samého počátku, tak alespoň malá nápověda. Nešlo by se někde doptat na podrobnosti mimo spoilovací článek? Případnou večerní útratu uhradím ;-)